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Warhammer 4. Edition


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Warhammer 4. Edition

Beitragvon Schnecke » 3. Mai 2018 17:55

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Da unser lieber Obernerd ja ein wahrer Warhammer Fan ist und die Erste, Zweite und Dritte Edition im Schrank stehen hat, wird es nicht ausbleiben, dass er irgendwann auch die vierte Edition haben möchte.
Die Dritte war ja nun regeltechnisch ein totaler Flop. Die Erste haben wir zwei Mal hier stehen und schon ziemlich ausgereizt. Die Zweite spielen wir aktuell. Und jeder der sie kennt, weiß wie schwer sie zu bekommen ist. Ihr Preis hat sich inzwischen fast vervierfacht, wenn man sie überhaupt noch bekommt.

Der Inhalt der Vierten ist noch offen. Auf jeden fall wieder ein W100 System. Und jetzt kommts: Seit heute als limitierte Edition vorbestellbar.
Lieferdatum: July 18. Und wer hat da Geburtstag (genauer gesagt am 20.07.)? Ja, unser Obernerd.

Also was macht die liebende Ehefrau? Ja, klar ist das Ding (Warhammer Fantasy Roleplay Fourth Edition Collector’s Bundle + PDFs) bestellt. Schließlich ist er ja nicht nur mein Lieblingsmann sondern auch mein Lieblingsspielleiter.


Aber nicht weiter sagen. Es soll ja eine Geburtstagsüberraschung werden :)
Ich bin gar nicht mutig. Ich habe nur vergessen was Angst ist.
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Re: Warhammer 4. Edition

Beitragvon Björn » 3. Mai 2018 18:07

Ok, ab Geburtstagsüberraschung hab ich nicht weitergelesen. Ehrlich! Und nun bin ich aufgeregt wie ein kleiner Junge.... Bild
"Ich habe meinen Platz gefunden. Ich bin kein kleines Rädchen im Getriebe. Ich bin das Getriebe"
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Re: Warhammer 4. Edition

Beitragvon Björn » 4. Mai 2018 15:28

Ein paar Artworks:


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Re: Warhammer 4. Edition

Beitragvon Alandor » 4. Mai 2018 19:38

Ich finde das Artwork bisher gut getroffen.

Wollte gestern über C7 bestellen, aber die nehmen ja nur PayPal. :(
Auch gut, so bleibe ich Roland treu und der hat mich bisher nie enttäuscht.



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Re: Warhammer 4. Edition

Beitragvon Björn » 15. Mai 2018 09:50

Cubicle7 hat geschrieben:Thanks to everyone who came to meet us at Warhammer Fest! It was a fantastic weekend full of awesome people, news and gaming!
We appreciate that its not practical for lots of you to be there (oceans in the way, for example), but fear not, here’s a summary of the WFRP action.
Our focus for the event was making sure that as many people as possible heard about the new edition of the game, so if you’ve been keeping up with the website and social media then you’re pretty much up to date.


There were of course many questions asked, and astute inquisitors gleaned the following:
The d100 system used will be broadly familiar, but a new implementation designed to offer three ways of resolving actions:
1 – a decision based on the characters’ abilities
2 – a simple pass/fail test
3 – a more nuanced dramatic test giving a range of outcomes and success levels
GMs are encouraged to tailor their use of these to suit their group’s preferences.
The combat system has been designed to be quick, dynamic and exciting, with something happening as the result of every roll.
Careers remain an important feature. Dom waxed eloquent about how careers help immerse characters in the world, and give them something to fight for. He also talked about how that was reinforced in the new edition by Ambitions – personal goals that characters work towards.
You can initially play a Human, Dwarf, Halfling or Elf, and that range will grow through future expansions.
Dom did also talk about our ambitious plans for expansions. An expeditionary approach to Lustria was mentioned, as was his excitement about Dark Elf politics and how he always wanted to go to Ulthuan.
The Age of Sigmar Roleplaying Game will have its own game system. We haven’t set the release date yet, the game is in development, and we are all very excited about the new edition of Age of Sigmar!
We’ll be looking into some more details about Warhammer Fantasy Roleplay soon, so stay tuned!


Und hier noch ein richtig, richtig geiles Bild! :)
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Re: Warhammer 4. Edition

Beitragvon Björn » Gestern 15:42

Es gibt ein System Preview für die Regeln:

Today we’re taking a more detailed look at the game system. We’ve already said that it’s going to be a new implementation of the familiar d100 dice system, that you’ll be able to modify it to suit your play style, and that it will offer resolution options with a variety of levels of detail.
When a test is called for – generally a situation where a character is attempting an action, or reacting to an action affecting them – the GM has three choices:

1 – GM decision based on the characters’ abilities
Keeping the game flowing smoothly and quickly is important to keep everyone actively engaged in the adventure. Sometimes, especially when the outcome doesn’t really matter all that much, or the most likely outcome is pretty obvious, the GM is better off eyeballing the relev
ant character(s) abilities and making a call as to whether or not the action succeeds.
When situations are resolved this way, players will need to show trust and respect to the GM – the decision will need to be accepted as logical and impartial and not signal the start of a discussion!

2 – A simple pass/fail test
This is the one most players are familiar with! You decide which characteristic or skill to test, adjust for the difficulty of the test (for example, a hard difficulty subtracts 20 from your ability) and then roll equal to or under that total to succeed. It’s simple (hence the name), quick, straightforward, and tells you if you succeed or fail.
The downside of the quick pass/fail test is that the action stops dead if you fail. It’s fine in many situations, but that hard ‘No’ can be unsatisfying. And if you have grim and gritty, low-skilled characters, they can fail a lot, and that can get frustrating.
But don’t worry, because we’ve included the Dramatic Test – read on!

3 – A more nuanced dramatic test giving a range of outcomes and success levels
Sometimes you need to know what happens next, rather than just ‘yes’ or ‘no’, ‘pass’ or ‘fail’. The Dramatic Test helps you generate an outcome instead. Using Success Levels to show just how well or poorly you’ve done, these tests give you a result that keeps the story moving.
Rather than just failing to jump across the ravine and plunging to your death, maybe you almost made it and are left hanging onto a root at the other side of the gorge. The negative success levels of a Dramatic Test can help to keep the game interesting and help guard against arbitrary and disproportionate dice-based punishment.
Similarly, the positive success levels mean you can succeed beyond your wildest dreams, with unanticipated consequences piling good fortune at your feet, or scrape past by the skin of your teeth, achieving most of what you wanted, but with some complications.
The Dramatic Test is a tool for the GM to make tests meaningful and… well… dramatic!

You can mix and match these tests in your game to your heart’s content! You might mostly prefer the quicker and more narrative GM’s choice and just switch to dramatic rolls when the vitally important stuff happens. You might prefer the transparency and sense of fairness that dice rolling brings, and stick to Simple Tests to keep things moving quickly. It’s entirely up to you, and the way your group prefers to play.
That’s been one of the core design principles of this edition of the game – to give you the tools to play your Warhammer Fantasy Roleplay. We’re giving you lots of options to help tailor the game to you and your group.

Zum ganzen Artikel:
>>> KLICK MICH <<<

Der nächste Beitrag soll den Kampf im Detail beschreiben. Ich bin gespannt. :mrgreen:


Und wieder ein Kunstwerk:

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